arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark

Vi beklager!

1 SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

1.1                        
Disse Salgs- og Leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser på meyersmad.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

1.2
Ved at bruge hjemmesiden meyersmad.dk eller foretage køb på meyersmad.dk accepterer du at være bundet af disse Salgs- og Leveringsbetingelser. Ønsker du ikke at være underlagt disse Salgs- og Leveringsbetingelser, skal du straks forlade hjemmesiden meyersmad.dk.

2 UDBYDER

2.1                        
Udbyder er: Løgismose Meyers A/S, CVR 21924679, Ny Vestergade 2, 5672 Broby, tlf. (+45) 33 24 37 06, mandag-fredag kl. 8-16.

3 AFTALEINDGÅELSE

3.1
Du vælger de fødevarer, drikkevarer og andre varer til husholdningens løbende brug samt eventuelle gavekort og adgang til events og madkurser (’Varer og Ydelser’), som du ønsker at købe, ved at føje dem til din digitale ’indkøbskurv’. Du kan se, rette og slette de valgte Varer og Ydelser i din indkøbskurv helt frem til det tidspunkt, hvor du klikker på ’gennemfør betaling’. Du vil blive bedt om at acceptere disse Salgs- og Leveringsbetingelser.

3.2                        
Der er IKKE indgået nogen bindende aftale mellem os, før du har modtaget en ordrekvittering fra os på den mailadresse, som du har oplyst ved bestillingen.

3.3                        
Du skal være fyldt 16 år for at kunne foretage køb af drikkevarer, der indeholder alkohol. Hvis du ikke er fyldt 18 år, må du kun købe drikkevarer, der indeholder op til 16,5% alkohol. Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe drikkevarer, der indeholder mere end 16,5% alkohol.

4 BESKRIVELSE AF DE VARER OG YDELSER, SOM DU KAN KØBE

4.1                        
På meyersmad.dk kan du købe fødevarer, drikkevarer og andre dagligvarer samt adgang til events, heri også samlet benævnt ’Varer og Ydelser’.

4.2                        
De Varer og Ydelser, som du kan købe, er nærmere beskrevet på den specifikke side på meyersmad.dk, hvor du vælger de Varer og Ydelser, der skal overføres til din indkøbskurv.

4.3                        
Har du spørgsmål til dine Varer og Ydelser eller tidspunktet for forventet levering, kan du kontakte os på kontakt@lmfood.dk.

5 BETALING

5.1                        
Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, Dankort/Visa, Mastercard, Maestro, Visa, Visa/Electron og JCB. Du kan også betale med Mobilepay eller gavekort.

5.2                        
Betalingstransaktionen forestås af en godkendt betalingsformidlingsleverandør.

5.3                        
Der opkræves et gebyr ved betaling med visse kreditkort svarende til det gebyr, der opkræves af betalingskortudstederen, hvis Løgismose Meyers i henhold til gældende lovgivning er berettiget hertil. Gebyret vil blive oplyst i forbindelse med valg af betalingsmiddel.

5.4                        
Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi beløbet på dit kort. Vi trækker først pengene på din konto, når dine Varer og Ydelser leveres til dig på den aftalte leveringsadresse, herunder e-mailadresse for Varer og Ydelser, der leveres elektronisk.

5.5                        
Ved køb af adgang til events og madkurser, skal købesummen betales forud, og derfor trækker vi den fulde købesum for events og madkurser, umiddelbart efter, at vi har fremsendt ordrekvitteringen til din e-mailadresse.

6 PRIS OG OMKOSTNINGER

6.1                        
Alle priser på meyersmad.dk er angivet inklusive moms. Herudover skal du betale forsendelsesomkostninger, der vil blive oplyst på bestillingssiden, inden du bliver bedt om at klikke på ’gennemfør betaling’. Medmindre andet er anført på bestillingssiden, vil der ikke blive opkrævet andre omkostninger eller gebyrer end de ovenfor anførte forsendelsesomkostninger og gebyrer for betaling ved brug af betalings- og kreditkort.

6.2                        
Du vil til enhver tid kunne se en opgørelse over den samlede købesum samt forsendelsesomkostninger i din indkøbskurv inden du klikker på ’gennemfør betaling’. Eventuelt gebyr for betalingskort oplyses ved valg af betalingskort.

7 LEVERING

7.1                        
Leveringssted og leveringstidspunkt for levering af Varer og Ydelser aftales i forbindelse med, at du afgiver din bestilling.

7.2                        
Levering er sket, når dine Varer og Ydelser i overensstemmelsen med vores aftale er stillet til din disposition på den aftalte leveringsadresse. Har du angivet i din bestilling at dine Varer og Ydelser kan placeres ved hoveddør eller andet sted, hvis du ikke er hjemme, er levering sket, når dine Varer og Ydelser er stillet til din disposition på dette sted. Har du ikke angivet at dine Varer og Ydelser skal placeres et bestemt sted, placeres Varer og Ydelser ved hoveddør.

7.3                        
Gavekort og billetter til events og madkursur sendes alene pr. e-mail til den af dig opgivne e-mailadresse.

7.4                        
Events og madkurser leveres på den ved bestillingen oplyste dag og tidspunkt.

7.5                        
Har du spørgsmål til leveringen, kan du kontakte os på kontakt@lmfood.dk.

7.6                        
Forsendelsesomkostninger for Varer og Ydelser, der sendes med fragtmand varierer alt efter arten af de bestilte Varer og Ydelser og din leveringsadresse. De faktiske forsendelsesomkostninger oplyses altid i forbindelse med din bestilling.

7.7                        
Varer og Ydelser leveres til de fleste adresser i Danmark, dog kun på fastland og brofaste øer. Kan vi ikke levere til den ønskede leveringsadresse, vil du få meddelelse herom i forbindelse med din bestilling og inden du klikker på ’gennemfør betaling’.

7.8                        
Varer og Ydelser leveres som hovedregel med fragtmand..

8 AFBESTLLING

8.1                        
Ordrer under DKK 5.000

8.2                        
For ordrer under DKK 5000, inklusive moms, skal afbestilling ske skriftligt til kontakt@lmfood.dk, således at afbestilling er modtaget hos os minimum 5 hele hverdage før det aftalte leveringstidspunkt. Ved afbestillingen modtager du en bekræftelse på, at afbestillingen er modtaget.

Indtil 5 hele hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt kan du også korrigere din ordre skriftligt ved at sende en mail til post@lmfood.dk.

Ved afbestilling senere end 5 hele hverdage før den aftalte leveringsdato gælder følgende regler: Ved afbestlling op til 1 hel hverdag inden det aftalte leveringstidspunkt, kan vi kræve en godtgørelse svarende til 75 % af den aftalte pris, inklusive moms, for det bestilte. Derudover kan vi kræve betaling for udgifter til særligt aftalte ydelser, såfremt vi ved bestillingen har angivet, at disse særligt aftalte ydelser ikke kan afbestilles. 

Nægtes modtagelse af bestillingen på den aftalte leveringsdato, betales fuld pris for hele bestillingen.

Ordrer på eller over DKK 5.000

8.3                        
For ordrer på eller over DKK 5000, inklusive moms, skal afbestilling ske skriftligt til post@lmfood.dk, således at afbestilling er modtaget hos os minimum 14 hele hverdage før det aftalte leveringstidspunkt. Ved afbestillingen modtager du en bekræftelse på, at afbestillingen er modtaget.

Indtil 5 hele hverdage  inden det aftalte leveringstidspunkt kan du også korrigere din ordre skriftligt ved at sende en mail til post@lmfood.dk.

Ved afbestilling senere end 14 hele hverdage før den aftalte leveringsdato gælder følgende regler: Ved afbestlling op til 5 hele hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt, kan vi kræve en godtgørelse svarende til 25 % af den aftalte pris, inklusive moms, for det bestilte. Ved afbestlling op til 1 hel hverdag inden det aftalte leveringstidspunkt, kan vi kræve en godtgørelse svarende til 75 % af den aftalte pris, inklusive moms, for det bestilte Derudover kan vi kræve betaling for udgifter til særligt aftalte ydelser, såfremt vi ved bestillingen har angivet, at disse særligt aftalte ydelser ikke kan afbestilles. 

Nægtes modtagelse af bestillingen på den aftalte leveringsdato, betales fuld pris for hele bestillingen.

9 AFLYSNING AF EVENTS

9.1                        
Vi forbeholder os ret til at aflyse udbudte events og madkurser, eksempelvis ved for få tilmeldinger eller ved sygdom hos nøglepersoner. I tilfælde af aflysning fra vores side vil du få mulighed for enten (1) at flytte din tilmelding til en anden event (eller madkursus afhængig af din oprindelige bestilling) med ledige pladser, eller (2) at få den erlagte betaling tilbage. Vi garanterer dog ikke, at aflyste events eller madkursus vil blive gennemført på et senere tidspunkt.

10 FORCE MAJEURE

10.1                      
Vi er ikke ansvarlige, hvis forsinkelse eller manglende levering skyldes force majeure.

11 FORTRYDELSESRET

11.1                      
Efter Forbrugeraftaleloven har forbrugere som hovedregel ret til at fortryde deres køb på nettet uden begrundelse inden for en frist på 14 dage.

11.2                      
Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes almindeligvis fra den dag, hvor forbrugeren får varen i fysisk besiddelse.

11.3                      
Mange af de Varer og Ydelser, som vi sælger, er dog undtaget fra fortrydelsesretten. Det vil fremgå af bestillingsforløbet hvilke Varer og Ydelser, der er undtaget fra fortrydelsesretten. Generelt drejer det drejer sig om:

  • Fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads,
  • Ferske fødevarer, herunder kølevarer samt andre varer som må antages at blive forringet eller fordærvet hurtigt,
  • Kolonial- og konservesvarer samt øvrige varer som af sundheds- og hygiejnemæssige årsager er leveret forseglet og hvor forseglingen/emballagen er blevet brudt,
  • Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som vi ikke har indflydelse på,
  • Tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, herunder events og madkurser, når det følger af aftalen på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende ydelse skal udføres. Visse events eller madkurser kan være planlagt til at blive afholdt inden fortrydelsesfristens udløb er gennemført.

12 UDNYTTELSE AF FORTRYDELSESRETTEN

12.1                      
Har du fortrydelsesret, og ønsker du at udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele os – Løgismose Meyers A/S, Ny Vestergade 2, 5672 Broby, kontakt@lmfood.dk – din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (eks. ved brev eller via e-mail).

12.2                      
Du kan med fordel vælge at benytte denne standardfortrydelsesformular www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3, men det er ikke et krav.

12.3                      
Har du fortrydelsesret, vil fortrydelsesfristen være overholdt, hvis du sender din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

13 FØLGERNE AF AT FORTRYDE ET KØB

13.1                      
Har du fortrydelsesret, og vælger du at udnytte denne indenfor fortrydelsesfristen, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste tilbudte standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du gør fortrydelsesretten gældende, se dog nærmere nedenfor om fortrydelse af varekøb.

13.2                      
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i en anden tilbagebetalingsmetode.

13.3                      
Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

14 SÆRLIGT VEDRØRENDE FORTRYDELSE AF VAREKØB

14.1                      
Vi kan udskyde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget de Varer og Ydelser retur fra dig, som er omfattet af det fortrudte køb, eller du selv har fremlagt dokumentation for, at du har returneret dine Varer og Ydelser til os, alt efter hvad der sker først.

14.2                      
Du skal returnere dine Varer og Ydelser til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du gør fortrydelsesretten gældende. Fristen er overholdt, hvis du returnerer dine Varer og Ydelser inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for dine Varer og Ydelser indtil vi har modtaget dem retur.

14.3                      
Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med tilbagelevering af dine Varer og Ydelser.

14.4                      
Kontakt os altid inden du returnerer vin. Vi forbeholder os ret til at anvise anden returneringsform end postbesørgelse mod at afholde meromkostningen.

14.5                      
Du hæfter kun for eventuel forringelse af de bestilte Varers og Ydelsers værdi, som skyldes anden håndtering end den håndtering, som har været nødvendigt for at du kunne fastslå Varernes og Ydelsernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

15 HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN ELLER YDELSEN – REKLAMATION

15.1                      
Vi bestræber os altid på at levere korrekte og mangelfrie Varer og Ydelser.

15.2                      
Skulle du alligevel modtage en Vare eller Ydelse, der ikke lever op til dine forventninger, beder vi dig hurtigst muligt kontakte os på kontakt@lmfood.dk, så vi kan rette eventuelle fejl.

15.3                      
Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os.

15.4                      
Vi dækker dine omkostninger ved returneringen.

16 REKLAMATION – VARER OG YDELSER

16.1                      
Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

16.2                      
Hvis du vil reklamere over en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked hurtigst muligt efter du har opdaget manglen og inden 5 dage efter modtagelsen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.

17 REKLAMATION – EVENTS OG MADKURSER

17.1                      
For køb af adgang til events og madkurser finder Købeloven ikke anvendelse.

17.2                      
Har en event eller et madkursus ikke levet op til dine forventninger, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, og senest 2 måneder efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig eventuelle mangler ved events og madkurser.

18 SÅDAN GØR DU, HVIS DU VIL KLAGE

18.1                      
Ønsker du at klage over en Vare eller Ydelse, som du har købt hos os, opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage.

18.2                      
Du kan også klage til Center for Klageløsning, c/o Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klage kan også indgives online på www.forbrug.dk. Retten til at klage kan i visse tilfælde være betinget af, at den vare eller ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst kr. 1.000. Forbrugerklager kan også indbringes til Center for Klageløsning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside klagonline.forbrug.dk.

18.3                      
Forbrugere med bopæl i et andet EU land kan også klage via EU kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/odr.

19 BEGRÆNSNINGER I ANSVAR

19.1                      
Meyersmad.dk stilles til rådighed, således som den er og forefindes. Vi giver ingen garanti vedrørende Meyersmad.dk. Vi indestår ikke for indholdet eller rigtigheden af Meyersmad.dk og er ikke ansvarlige for egen eller udefrakommendes sletning eller blokering af Meyersmad.dk. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af links til en tredjemands hjemmeside.

19.2                      
Vi kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for (i) tab af indtægter, driftstab, forretningsmuligheder, tab eller ødelæggelse af data eller genskabelse af data, tab af goodwill, sikkerhedsbrud forårsaget af tredjeparts brud på telekommunikation og/eller internettet, omsætningstab (uanset om dette er direkte, indirekte eller følgetab), (ii) tab eller skade som følge af ansvar overfor tredjeparter (både direkte, indirekte tab eller følgeskade) eller (iii) ethvert indirekte tab. Vores samlede ansvar er under alle omstændigheder beløbsmæssigt begrænset til DKK 10.000.

19.3                      
De i disse Salgs- og Leveringbetingelser angivne retsmidler er de eneste retsmidler, som du kan påberåbe dig.

20 PERSONDATA

20.1                      
For at vi kan indgå og opfylde aftalen med dig, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Dit telefonnummer
  • Din e-mail

20.2                      
Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere de købte Varer og Ydelser til dig og opkræve den dermed forbundne betaling samt for at kunne administrere det leverandør - kundeforhold, der er etableret mellem os ved dit køb. Vi kan også sende dig vores nyhedsbrev, såfremt du har gvet samtykke til dette.

20.3                      
Den dataansvarlige er Løgismose Meyers A/S. Detaljerede kontaktoplysninger finder du øverst i dette dokument.

20.4                      
Vær opmærksom på, at oplysninger, som du sender til os med mail eller udveksler med os via vores hjemmeside, ikke bliver krypteret.

20.5                      
Oplysninger, som du har afgivet til Løgismose Meyers A/S, videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er forpligtet hertil ved lov. Dog vil vi kunne videregive sådanne oplysninger i forbindelse med et evt. salg af Løgismose Meyers A/S’ forretningsaktiviteter.

20.6                      
Du har ret til at få at vide hvilke oplysninger, som vi har registreret om dig. Du har også ret til at få berigtiget registrerede oplysninger, der er forkerte, og til at gøre indsigelse imod at oplysningerne er blevet registreret. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Løgismose Meyers A/S via kontakt@lmfood.dk eller pr. brev.

20.7                      
Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/).

20.8                      
I øvrigt gælder vilkårene i vores persondatapolitik. 

21 LOVVALG

21.1                      
Disse Salgs- og Leveringsbetingelser er underlagt dansk ret. Københavns Byret er værneting.