arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark

Vi beklager!

En grøn frokostmenu

Et grønt måltid skal have sin egen identitet og lægger op til flere retter, spreads, dressinger, brød og toppings, der supplerer hinanden. Hver dag vil der desuden tegne sig et tydeligt smagsmæssigt tema – for eksempel inspiration fra et bestemt verdenskøkken, som i eksemplet nedenfor.

Vores frokost er bygget op om to retter, der består af fem forskellige dele, som tilsammen giver en fuldendt smagsoplevelse. Derudover består frokosten af små anretninger, der er oplagte at spise på eller med brød.

Nedenfor kan du se et eksempel på en grøn frokostmenu:

- Den ene -

Typisk en sammenkogt ret af sæsonens grøntsager sammen med mættende proteiner i en krydret sauce.
Ved siden af serveres fire slags tilbehør som fyldige salater, toppings, saucer, korn eller bælgfrugter.

- Cremet korma-karry med butternutsquash, porrer, rodfrugter og kikærter.
- Topping: koriander, spinat, chili
- Mynte-raita & blommechutney
- Brune ris med ærter, kardemomme og sennepsfrø
- Ristet kokos, sprødristede løg

- Den anden - 

Helstegte grøntsager eller grønne proteinkilder som falafler, samosa eller rødbededeller. Ved siden af fire slags tilbehør som fyldige salater, toppings, saucer, korn eller bælgfrugter.

- Bagt blomkål med tandoori og yoghurt
- Krydderurtesalat
- Marineret kål med gurkemeje og karry
- Tørrede frugter: rosiner, dadler og abrikos
- Sprødristede mungbønner

- Desuden - 
Smørbare spreads, postejer, skiveskårede delikatesser og grønt pålæg, som er oplagt at servere med brød.

- Creme af selleri, cashew og bukkehorn
- Aloo tikki (kartoffelkager med ærter og kikærtemel)
- Bagte gulerødder og crudite med cremet kokos

- Brød, ost, kage og shots -
Tre slags brød hver dag, sunde shots af friskpresset frugt og grønt hver onsdag og hjemmebagt kage hver torsdag. Oste én eller flere gange om ugen kan tilkøbes.

- Rugbrød, hvedebrød og naanbrød med nigellafrø
- Shots: æble - sencha – ingefær
- Udvalgte nordiske og europæiske oste
- Kokosmakron med mørk chokolade