arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark

Vi beklager!

Fødevarekoncernen Løgismose Meyers tog et stort skridt mod ambitionen om at sikre alle danskere store smagsoplevelser og sundere måltider i 2015. De to nyligt fusionerede familievirksomheder øgede således top-linjen med 6,8 % og nåede dermed for første gang en omsætning på over én milliard kroner.

I 2015 investerede Løgismose Meyers koncernen endvidere mere end 50 mio. kroner i fremtidig vækst. Virksomheden har bl.a. etableret et nyt centralbageri, opdateret forretninger og restauranter, investeret i et nyt fælles it system og har bygget Danmarks største og mest moderne køkken til at støtte den voksende catering- og kantineforretning.

”Investeringerne i fusionen, nye produkter og udvidelse af egenproduktion betyder, at resultatet af driften ender på omkring 41 mio. kroner, hvilket er noget lavere end sidste år. Vi er glade for væksten på toplinjen, men når desværre ikke det forventede resultat, og samlet set er udviklingen ikke tilfredsstillende”, siger Thomas Klitbo, der er bestyrelsesformand i Løgismose Meyers.

Fokus på drift, produktudvikling og innovation
Investeringerne i øget produktionskapacitet er en vigtig del af Løgismose Meyers nye strategi. I 2015 fusionerede de to virksomheder med investeringsfonden IK Investment partners som medinvestor.

”Dermed fik vi mulighed for at føre vores drøm om at give alle danskere adgang til de bedste fødevarer og udvikle den danske madkultur ud i livet. Med fusionen bag os skal vi nu have endnu mere fokus på udvikling”, forklarer Jacob Grønlykke fra Løgismose.

I 2015 indgik Meyers derfor et strategisk samarbejde med COOP, så Meyers produkter og især brød dermed bliver tilgængeligt for alle danskere fra mere end 300 butikker over hele landet. Samtidig udvidede Løgismose deres samarbejde med NETTO, så der nu kommer endnu flere produkter med fokus på dyrevelfærd på hylderne.

Det nødvendige arbejde med at etablere bedre systemer og procedurer end dem vi havde i de selvstændige virksomheder, har fyldt meget i det første års tid, og vi glæder os til nu at tage flere markante initiativer end det lykkedes os i 2015. Vi glæder os fortsat over den tårnhøje kvalitet vores medarbejdere leverer hver eneste dag, og de smil vi møder på de forskellige Løgismose Meyers arbejdspladser rundt om i landet”, fortsætter mad-entreprenør og aktionær, Claus Meyer.

Bestyrelsesformanden deler stifternes entusiasme:

”Løgismose Meyers er en helt enestående virksomhed. Vores dygtige medarbejdere, samt fokus på drift, udvikling og innovation er nøglen til succes i de kommende år” slutter Thomas Klitbo.

Kontaktinformation

Løgismose Meyers
Kommunikationschef Anne Mette Buus
E : anbu@lmfood.dk

Læs årsrapporten her.

Seneste nyheder