arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Meyers-Venues-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark

Vi beklager!

30. marts 2019

Vi fejrer VeggieWeek i uge 14!

I uge 14 løber VeggieWeek af stablen. Hos Meyers benytter vi lejligheden til at sætte fokus på plantebaseret mad, og hylde de tusindvis af fristende råvarer fra planteriget. 

Vi vil gerne vise og inspirere hvordan grønne retter hverken behøver være kedelige, mangle næring eller være tidskrævende at tilberede.
Vi giver vi dig tips og tricks til, hvordan du kan få farverne ind på middagsbordet og sætte grøntsagerne i scene, og vi lærer dig de gode greb, der gør dine grønne måltider både velsmagende, mættende og tilfredsstillende - alt sammen, så du kan sammensætte fyldige, lette, rustikke og sofistikerede måltider helt uden kød.

 

Vær' med - madplan til hele ugen
Meyers kokke har lavet nogle særdeles smagfulde forslag til veganske retter, der kan sammensættes som menuer i sig selv eller være et grønt indslag blandt dine øvrige retter. Vi fejrer Veggie Week, og har samlet 7 veganske opskrifter til en grøn uge. 

Mandag: Grøntsager med couscous
Tirsdag: Gulderodstærte med karry og citrontimian
Onsdag: Hokkaidosalat med hvede, hytteost og vaniljesyltede skalotteløg
Torsdag: Kartoffelcurry med grønkål, indiske dosa og æblechutney
Fredag: Rødbedebøf med chili, koriander og fennikelfrø 
Lørdag: Squashpasta og linseboller i tomatsauce
Søndag: Vegansk chokolademousse 

Nysgerrig efter flere grønne opskrifter? 
Find flere lige her 

I vores kogebog ’Meyers Grøn Mad’ kan du også finde inspiration til, hvordan du skal bygge et velsmagende, tilfredsstillende og mættende grønt måltid op. I bogen introducerer vi dig til de gode, grønne greb, du kan have glæde af som en uforpligtende tjekliste, når du går i køkkenet. 

Et udvalg af vores grønne greb:

- Brug råvarerne, når de smager af mest.
- Husk proteinerne fra f.eks. Bælgfrygter, nødder, frø og kerner - Byg ovenpå stivelsesfylde fra f.eks. Kartofler og andre rodfrugter, korn, brød, ris, polenta og quinoa.
- Varier konsistenserne ved at blande bløde, faste og sprøde elementer.

Nye grønne middagsretter til dig, som gerne vil spise mere grønt
Vores kokke har udviklet fire nye grønne færdigretter af velsmagende økologiske retter lavet fra bunden af gode råvarer, der passer perfekt til de dage, hvor du har brug for et måltid i en fart, men bare ikke vil gå på kompromis med smag og kvalitet. Vores grønne retter fejrer planterigets råvarer og den rigdom af former, farver, dufte, smage og teksturer, som giver uudtømmelige muligheder i vores måltider.

Vi kalder det langsom mad - bare hurtigt. Retterne er alle økologisk og enten vegetariske eller vegansk.

I forbindelse med VeggieWeek kan du hos Meyers Deli på Gl. Kongevej i København, købe to grønne færdigretter med hjem for DKK 55 hele ugen.  

Du finder desuden alle retterne i Irma, mens grøntsagslasagnen også kan fås i Kvickly og SuperBrugsen.

Meyers Grønne Frokost

Fra februar 2019 blev muligt at bestille vores helt vegetariske frokostmenu, hvori man også kan kombinere retterne og sammensætte en vegansk frokosttallerken.

Grøntsagerne har altid spillet en central rolle i vores frokostkøkken, og på de 15 år, vi har leveret frokostmåltider er der sket en tydelig bevægelse i retning af en endnu grønnere madkultur i Danmark – for sundhedens, planetens og velsmagens skyld.

Det har vi nu taget konsekvensen af, når vi tilbyder muligheden for at tilvælge en eller flere grønne dage om ugen som supplement til vores velkendte frokostmenu. Det grønne køkken vil være baseret i Nordhavn og udviklingen af den gastronomiske profil vil være ledet af Sanne Holden Venlov, en af Danmarks absolutte dygtigste grønne profiler.

Den grønne frokost kan vælges til 1-5 dage om ugen, alt efter hvor meget grønt, man har appetit på. 

Vores grønne frokost
Den grønne frokost er ikke bare en kødløs version af den velkendte frokostmenu. I stedet har vi udviklet en frokost, hvor de grønne måltider har deres egen identitet og lægger op til flere retter, spreads, dressinger, brød og toppings, der supplerer hinanden.

Hver dag vil der desuden tegne sig et tydeligt smagsmæssigt tema – for eksempel inspiration fra et bestemt verdenskøkken.

Vores frokost er bygget op om to retter, der består af fem forskellige dele, som tilsammen giver en fuldendt smagsoplevelse. Derudover består frokosten af små anretninger, der er oplagte at spise på eller med brød.

Vi har i det nye grønne køkken arbejdet målrettet på fermenterede, tørrede, røgede og syltede grønne elementer. Alt sammen vigtige ingredienser, hvis du vil arbejde 100% grønt uden at gå på kompromis med fylde og velsmag Sanne Holden Venlov

 Skriv til os på frokost@meyers.dk hvis du vil høre mere.



Seneste nyheder